måndag 10 januari 2011

Nu kör jag igång!!!

I dag har jag varit hos Jenny på Tränings coachen i Eskilstuna! Hon har hjälpt mig med upplägg för både träning och kost! Jag är så förväntansfull och peppad!! Jag var självklart tvungen att köra ett pass redan i dag! Rygg och biceps blev det!

Jag ska försöka lyfta så mycket att jag orkar mellan 8-10 reps/set och sedan köra tre set. Fokus ska nu först och främs ligga på att få en bra muskelkontakt. Mellan varje set ska jag inte vila mer än 30 sek. Dagens övningar blev:



  • 10 min uppvärmning rodd
  • Lastdrag, bred
  • Sittande rodd, smal
  • ståeende hantelrodd
  • rullande ryggresning
  • bicepscurl
  • scottcurl
  • biceps i maskin
  • Avslutade med 20 min på löpbandet, lätt jogging på hastighet 8
Hela passet känndes otroligt bra, kanske att jag måste få lite bättre kontakt vid ryggövningarna. Värre var det med löpningen, då jag så lätt får kramper i vaderna. Ska börja käka magnesium i morgon med förhoppning att den ska hjälpa mot dessa kramper.

Sedan till kosten! Har en hel del att välja och vraka bland, det är bara fantasin som sätter gränser! Lunchen i morgon kommer att bestå av nötfärsbiffar med smak av tabasko och till det blir det broccoli med en gnutta äppelcidervinäger.

Är riktigt peppad nu!! Hoppas ni vill följa med under min resa och peppa men även komma med förslag och goda ideer!

Snart kommer jag lägga ut lite bilder så mi kan se förändringen som kommer att ske!!

Ha det så bra!! Stora kramar Mona!

Ps. "nattmålet" i kväll bestod av en burk lättkesella, 1/2 dl fun lihgt granatäpple och 1 msk krossade jodgubbar. Detta mixat blev en underbar smakupplevelse med minimalt med kolhydrater och massor av långsamma proteiner!! Rekomenderas skarkt, speciellt om sötsuget dyker upp frammåt kvällen. Ds.

2 kommentarer:

  1. Nattmålet låter jätte gott, det ska jag prova på fredagkväll (när jag är som mest sötsugen) Jätte kul att läsa om din resa! Har startat en resa jag med, viktnedgång, där resultatet ska bestå. slut på jojobantningen :)

    Lycka till, kämpa på!

    SvaraRadera
  2. Jätte kul att du tittat in!! Du kommer fixa dit mål galant! ha det bäst Kramar Mona

    SvaraRadera