fredag 7 januari 2011

Älskade kabel!!

Min absoluta favorit på gymmet är kabelmaskinen!! Den kan verkligen ge mig allt! Snygga ben, rumpa, mage, armar, rygg och en härlig känsla av att vara helt slutkörd! Det värsta är att det verkar vara fler än jag som gillar denna maskin, vilket innebär att den sällan är ledig! När jag får möjligheten att ha den i min ägo, brukar jag se till att köra några superset i den, vilket innebär att jag uppehåller maskinen ganska länge! (Vid superset har man ingen vila mellan setten, utan jobbar med en annan övning istället för vila).
Dagens gympass skulle bestå av bröst- och bicepsträning (till stor del i kabeln), men denna var förståss upptagen! Kan tänka mig att det ni läser verkar lite gnälligt och negativt, men det är tvärt om, något possitivt! På detta sätt måste jag hitta nya övningar för de tänkta muskelgrupperna. Detta ger en variation som enligt forskning bygger den "bästa" kroppen! Jag har lätt att köra på med samma övningar just för att jag kan dem och jag vet hur det funkar! Men inte säskillt utvecklande! Så under dagens pass hälsade jag på maskinerna och bänkpressen! Känner så här i efterhand att det vart ett lyckat pass då jag dels fick öka koncentrationen för att få rätt kontakt och för att känna lite "nya" muskler jobba! Nu dröjer det förmodligen till nästa vecka innan jag hälsar på gymmet igen, och vem vet, kanske får jag gosa med kabelmaskinen då!!

Ha en trevlig helg! Stora kramar//Mona 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar