tisdag 25 januari 2011

Extrema utmaningar!

Nu är det lite väl länge sedan jag uppdaterade bloggen! Jag har haft "jullov" från skolan, men nu är det allvar igen! I går började min 5:e termin av 7 vilket innebär en något ökad progression. Jag känner att det kommer att bli en STOR utmaning att kunna fokusera tillräckligt på framför allt familj, skola och träning. Jag försöker ha den inställningen att jag fungerar bättre både som student och familjemedlem om jag kan köra på med min träning. Ett argument jag har för att ta mej tid till träningen (annars brukar det vara tiden jag skyller på) är att jag ändå brukar sitta framför tv:n ca 2-3 timmar per dag efter att barnen lagt sig, de timmarna kan jag faktiskt lägga på gymmet 4-5 ggr/v vilket då inte borde störa varken mina studier eller familjen.

Jag har kört på med träningen efter operationen och det har gått riktigt bra! Har nu börjat bestiga X-trainern, körde tom lite intervall i går. Ser nu fram emot ett dunder pass med rygg och biceps i morgon!

En liten notering jag gjort nu, ca 2 veckor efter "rivstarten" är att resultaten (muskler och mått) visar sig fortare om jag ser till att äta precis så mkt som mitt schema visar. Det är inte så att jag försöker svälta mig själv utan mer att jag inte orkat äta all mat jag ska få i mig. Slutsatsen är alltså att maten ska i även om jag är hungrig eller inte!

Men maten börjar ju bli väldigt tråkig nu, jag vill ha ny inspiration!! Nån som har något/ några bra recept eller vet någon bra kokbok där maten är "fitnessinriktad"? För min del innebär det rent kött, grönsaker, ägg ....Ja det är i stort sätt det!

Kul att du tittade in! Ha en fortsatt trevlig kväll!
Varma hälsningar Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar