torsdag 13 januari 2011

Med lite krativitet...

går det mästa!! Ibland blir det inte som man tänkt sig. Min dag har kantats av några småhinder som gjort att jag fått lägga om lite. Men vad skulle jag göra utan min sambos och hans kära familj!? Att få hjälp med våra underbara barn och samtidigt få tonfisk och ägg serverat kunde inte bli bättre! Jag har varit lite rädd för att äta någon annan stans än hemma då jag vill hålla min kost ganska strikt i veckorna. Samtidig som jag inte vill verka otacksam för att jag tackar nej till mat som något ansträngt sig för att göra! Tackade i dag nej till pannkakor (som såg helt underbart goda ut!). Min kära svärmor tyckte nog lite synd om mej så hon rotade fram en gormet middag ur kylen, tonfisk, ägg och sallad. Det kunde inte ha blit bättre! Så om du läser det här Maria så vill jag tacka dej för att du är en stor del i att jag kommer att lyckas nå mitt mål! Även fast jag gör det mästa av arbetet själv så är jag så tacksam för alla som tar sig tid, bryr sig och framför allt orkar lysna på mitt lyriska tjat om allt som rör min träning! Det är bara jag som kan göra resan men den blir så mycket mer värd med er med på vägen!

Idag blev det bröst- och tricepsträning på gymmet! Triceps är lite knepigt pga att jag inte får den där kontakten som jag vill ha. Men jag ska fortsätta försöka och kanske fokusera lite mer på rörelsen nästa gång istället för vikten. Hade också en liten kort tränings date med Ahlen som hjälpte mig med bänkpressen. Ser fram emot fler träffar på gymmet! Kanske redan i morgon!

Dagens övningar bestog av:
  • Bänkpress 10x30kg, 10x35kg, 8x40kg
  • Lutande hantelpress 8x12,5kg, 10x10kg, 10x10kg
  • Kabelflyes 10x14kg, 10x14kg, 10x14kg
  • Kabelpulldown (triceps) 10x36kg, 10x36kg, 9x36kg
  • Kabel över huvudet med rep(triceps) 10x18kg, 10x18kg, 10x18kg
  • Tricepsmaskin (för att köra slut på triceps) 13,5x10 x3
  • 20min cardio
Nu hoppas jag på lite träningsverk i morgon när jag vaknar! Så kör jag ett axel- och magpass i morgon!
Ha det bra! Stora kramar Mona   

1 kommentar:

  1. Hej Vännen!

    Du kommer fixa detta lätt som en plätt! Ska bli spännande att följa din resa.

    I morgon ska vi ut på premenix glöm inte det!

    Kram C!

    SvaraRadera