måndag 3 januari 2011

bland de första dagarna på resten av mitt nya liv

Ja, i dag har jag fått dommen! Har gjort en kalipermätning som visade vad jag befarade! Övervikt!! En fettprocent på 27,14% men det possitiva var att jag även har en bra muskelprocent, så nu ska det bytas fett mot muskler!

Jag väntar på mitt nya kost- och träningsupplägg som kommer på måndag den 10:de. Tills dess kör jag på som vanligt med mitt eget konstruerade gymprogram.

Målet är då, som sagt att kunna tävla i BF (bodyfitness). När är lite oklart eftersom jag i mitten på januari ska operera mitt knä vilket gör att rehabliteringen får bestämma tempot.

Som sagt fick jag några inte så roliga siffror i dag, Men jag ska inte ljuga för mig själv utan tänka att nu kan det bara bli bättre! Här ska ni få ta del av några siffror:

Midja, smal: 88cm
Midja, bred: 96cm
stuss:           105 cm
lår:               58cm         
överarm:      31cm
bröst:           92cm
Vikt:            Hela 74,9kg

Detta är siffror som SKA ner!!

Det var det för i dag!! Höres snart igen!
Kramar

3 kommentarer:

  1. Gogogo Mona! :)

    Ärligt talat så är du bland det vackraste jag vet, precis som du är. Jag tycker inte alls om massa muckler :S. Men, om det är vad du vill så håller jag både tummar och tår och hejjar på med all min kraft.

    Glöm inte bort bara vännen, att du är fantastisk såväl med som utan BF-kropp. Ditt leende kan lysa upp min värld!

    Massa kram o lycka till/ Lutta

    SvaraRadera
  2. åh vad spännande att följa din blogg Mona <3
    Jag tror på dig.

    saknar dig massor.
    kram emelie

    SvaraRadera
  3. Tack för erat stöd!! Det betyder extremt mycket! Det är ert stöd som kommer göra att jag orkar när det känns tungt!!
    Kramar

    SvaraRadera