tisdag 4 januari 2011

Längtar efter träningsvärken!!

Bland det bästa som finns är en ordentlig träningsverk! Det är så skönt att känna att man tagit ut sig helt och hållet!! Men besviklelsen kommer också om värken inte infinner sig! Asch, det är väl inte hela världen men jag kör på så gott det går till på måndag då jag får mitt skräddarsydda träningsprogram av coachen!

Jag ska nämna att jag näst intill är grön på detta område! Jag har ju så gott som alltid tränat men jag har aldrig haft som mål att "växa" vilket också innebär att jag inte kan så mycket om tränings- och kostupplägg! Detta är något jag är mån om att lära mej men det kan vara skönt med lite proffisionell hjälp så här i början!
Ni kommer i denna blogg få följa hela vägen från start till mål, både när det går lätt och de stunder som är tunga! Jag vet att jag kommer lära mig mycket på denna resa och ser verkligen fram emot den!

I dag blev det axel och mage som fick jobba på gymmet!


  • 5 min Rodd
  • Hantelpress 10kg x 10, 10kg x 7, 12,5kg x 6
  • lyft till hakan med "Z-stång" 20kg x 7, 20kg x g, 20kg x 5
  • kabeldrag kors 9kg x 12, 9kg x 12, 14kg x 8
För att träna magen har jag försökt med allt möjligt men får ingen bra kontakt alls. Jag har nog inte haft träningsvärk i magmuskulaturen någonsin vad jag kan minnas. Jag får fortsätta försöka! Om nån har några övningar att tipsa om så tar jag gärna emot!!

Gympasset avsutades med 15 min intervall på löpbandet med hastighet 8

Det var det för i dag! Höres i morgon kramar
                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar