torsdag 6 januari 2011

En aning destruktiv!

Nu när jag vet att jag ska få ett program att äta och träna efter så passar jag självklart på att gotta mig ordentligt innan jag drar i gång! Men varför?? Jag vet ju faktiskt hur man ska äta för att må bra men det är som om jag tycker att jag har rätt till detta "frosseri" innan allvaret börjar! Om jag ändå ska förändra mitt liv så kan jag väl göra det NU och inte vänta på denna räddande ängel som kommer med mitt kostprogram på måndag! Detta tror jag är en utav orsakerna till att många misslyckas med sina förändringar gällande kost och träning, just att man litar på att andra människor ska finnas där, att andra människor ska berätta vad som är bäst. Men faktum är att om JAG vill förändra mitt liv så är det JAG och enbart JAG som kan göra det! Jag kan inte skylla på någon annan! Sen tycker jag att det underlättar om man har vänliga människor runt sig, men om gymkompisen är sjuk så kan jag faktiskt gå dit själv!!

Detta blev kanske ett nådot negativt laddat inlägg, men jag känner att jag måste börja inse att det är jag som ansvarar för mitt liv men det är också jag som får belöningen när målet är nått!!

Nått att tänka på åtminstånde för mig! Vi hörs snart igen!
Stora kramar//Mona     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar