fredag 22 juli 2011

Siktar mot stjärnorna!!

Det kan tyckas att mitt mål, som är att tävla i bodyfitness, är lite väl högt. Runt om mig har det talats om att man måste ha delmål för att orka komma fram till målet. Jag förstår resonemanget men för mig är det helt tvärt om! Mitt mål ÄR att stå där uppe på scenen med en fysik som slår hårt!! Det är den bilden jag har i huvudet när det är tungt, det är den bilden som driver mig framåt när svackorna dyker upp! Eventuella del mål kan man väl säga att jag har men inte på det sättet att jag "Belönar" mig när jag uppnått "delmålet"! Dessa delmål skulle kunna vara tex en prioritering av en muskelgrupp. För tillfället (när jag inte är sjuk) ägnar jag mycket tid för att få benen att hänga med resten av kroppens fysik. Men sådana delmål kommer upp efterhand och är alla ett led i att min bild om hur fysiken ska se ut på sen, ska bli verklighet.

 Till en början (när jag började som en klump på 75kg fördelat på 156cm) var det självklart tufft och hopplösheten hängde över mig. När jag då satt med min godispåse och skulle tröstäta (nått kilo eller så, godis alltså) så slog det mig helt plötsligt att detta beteende absolut aldrig kommer att kunna leda mig någon ynka meter mot mitt mål! Sedan dess har jag kört på med min bild i huvudet, och visst unnar jag mig saker, men inte som tröst utan för att jag njutningens skull!

Ne här kör vi på så det ryker, och jag SKA upp på scen, men det ska få ta sin tid! När jag väl står där ska jag slå hårt!!

Har ju även gått och skaffat mig en ny sponsor, Gormetkött&delikatesser AB, som kommer hjälpa mig med naturligt kvalitetsprotein i form av kött och fågel! Med er i ryggen kan jag inget annat än att lyckas!!!

Vill också lägga ut en bild på en tjej som inspirerar mig väldigt mycket 
imgres.jpg
Linda Fodor
Hon har tyvärr slutat med tävlandet men hennes kunskap och kloka ord har hjälpt mig mycket! Kolla in hennes blogg:  www.metrobloggen.se/fitnesstar

Ha det fint!!
God natt

2 kommentarer:

  1. håller med dig. Det är många som skrattar åt mig och säger att jag är liten och att jag inte grejar att stå på en scen. Men jag är envis och det verkar du också vara =)Vi grejar det!

    SvaraRadera
  2. Klart vi gör! Man måste bara ha ett klart mål framför sig!! Kollade in din blogg! Grymma formbilder, du är på go väg!!!

    Mvh Mona

    SvaraRadera