torsdag 21 juli 2011

Nytt träningsupplägg

Jag har kört ganska länge med mitt nuvarande träningssplit och börjar känna sug efter att ändra om saker och ting! Som ni kanske vet så kommer man till en gräns då musklerna blivit "bekväma" om man kört samma övning tillräckligt länge. Detta innebär att du inte längre får samma muskelutveckling som när övningen var "ny". Det handlar kort och gott om att överaska kroppen lite då och då för att få den där underbara träningsvärken! Men det finns även andra skäl till att jag lägger om, dels är det för att jag har vissa muskelgrupper (framförallt ben) som ligger lite efter och behöver prioriteras, men även för att jag behöver effektivisera min träning och träna kortare tid. Mer om hur upplägget kommer att se ut återkommer jag med! Men ett som är säkert är att jag får en nytändning av att få lite nya utmaningar! Så nu väntar jag bara på att den här envisa bröstmuskelinflamationen ska gå över!!!

Tills dess så....
Ska jag njuta av min semester med mina kära (det ska jag även göra när jag får börja träna)!!

Har försökt att lägga ut en film från gymmet, men det har inte funkat. Aja fortsätter väl å försöka få in den vid något annat tillfälle!

Ha det!!
Kram Mona

1 kommentar:

  1. Gott Mona,du är duktig,trots skador kommer du igen!

    Ska bli väldigt trevligt att vara din protein sponsor, kött och fågel i massor blir det!

    SvaraRadera