tisdag 19 juli 2011

Naturens lyxiga presenter

Idag hade jag och barnen en lekdate, mycket trevligt, mammorna sitter i solsängarna och babblar medans barnen leker! När vi kom hem sa min kära sambo att våra körsbär i trädgården hade mognat! Jag som fullkomligt älskar körsbär, hoppade av glädje!! Förra året tjuvade fåglarna alla, men i år hänger de där vinröda, glänsande och fina! Vet dock inte vad jag ska hitta på med dem (äta, så klart),började med en kesella- och körsbärssmothie, rekommenderas varmt! Recept är som följer:

1dl urkärnade körsbär
250g lättkesella
1/2 dl fun light jorgubb, vattenmelon
1-2 råa äggvitor (kan uteslutas, ger dock ingen smak utan höjer bara proteinhalten)

Sedan är det så enkelt att man bara mixar alla ingredienser och avnjuter!
(körsbär kan bytas ut mot i stort sett vilka frukter eller bär som helst)  

photo.php.jpg
Supergott!!!

När jag ändå var i farten så tog jag med familjen ut för att plocka blåbär! Ett par liter fick vi ihop. Jag som är storkonsument av dessa underbara smurfbär, tar mer en gärna chansen att plocka när moder natur erbjuder dem helt gratis! Dessutom blev jag några nyanser brunare, några myggbett och liter blåbär rikare!!

Kvällens drink fick bli likt ovanstående + 1dl blåbär! MUMS!!

Sov så gott, gott folk, så hörs vi i morgon!
Kram Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar