måndag 18 juli 2011

Fortsatt gymstopp!

Hade tänkt att börja träna lite smått igen nu i början på denna vecka. Men nähe då,  bröstmuskeln verkan inte vilja läka! Det är ju ganska svårt att få en bröstmuskel att läka eftersom den aktiveras varje gång armarna är i arbete! Det är dessutom svårt att få det att läka när man väljer att simma i kallt badvatten (som jag var smart nog att göra). Det blir alltså förmodligen en vilovecka till =( Men inget ont som inte har något gott med sig, nu kan jag lägga lite mer tid på att planera dieten och kanske göra den lite mer varierad!

Sitter nu och tittar runt på lite olika fitnessidor för att få lite inspiration till både träning och kost. När man kikar runt så här så måste man veta vad ens eget mål är och hur man vill komma dit, annars är det lätt att man blir förvirrad av alla andras upplägg istället för att bara inspireras och ta åt sig det som ligger inom mina ramar! Jag har exempelvis bestämt mig för att inte räkna kalorier under dieten, jag har istället bestämt mig för vad som är "bra" livsmedel och hur min tallrik ska se ut med uppdelning av protein, kolhydrater och fett (min egen kostcirkel).

Hitills har jag haft en "ätardag" i veckan, vilket har fungerat sådär. Det har lixom blivit så att jag måste äta bara för att jag får och inte för att jag är sugen. Jag tänkte ändra på det upplägget lite genom att stilla sötsuget när det infinner sig med exemplelvis lätt bär- eller fruktpaj, även glass på kesella med bär och lite spån av 70% choklad. Har ni några andra tips tar jag tacksamt emot dem!

För tillfället sitter jag och smuttar min kvällsdrink som idag består av lättkesella, äggvita, frysta jorgubbar och en skvätt fun lihgt appear!

Med det säger jag god natt!!
Mvh Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar