tisdag 12 juli 2011

Kosttillskott eller inte??

Funderar mycket kring frågan om kosttillskott! Hur ska jag kunna veta vad som finns i? Att ta tillskott på proteiner är inget jag har haft problem med, där finns det ofta skriftliga bevis på att varan är "dopingtestad". Men jag har också använt mig av Pwo (pre workout) då man ska kunna en liten skjuts med "pumpet" på gymmet. Här om dagen var det en kille i Örebro som blev avstängd från sitt gym för att han testat positivt i en dopingtest. Enligt honom själv har han bara använt ett kosttillskott som säljs i vanliga fitnessbutiker. När jag sedan gick in på nätet och kollade vad återförsäljarna för kosttillskott skriver så ser jag meningen "kan testas positivt vid dopingkontroll" !!!!! Det här får mig att fundera lite kring vad det är värt?!
Jag vill absolut inte förlora tillståndet att träna på gym, men framför allt så vill jag bygga upp min kropp på ett så naturligt sätt som möjligt! En tanke är att det kanske kan vara bra att få känna på hur det är att vara seg på gymmet! Antagligen är det för att kroppen på något sätt är sliten och då är det nog inte meningen att man ska dra till gymmet och maxa!

Ne jag håller mig till rena proteiner och aminosyror och vill jag någon gång ha lite extra energi så dricker jag en Celsius ! Den innehåller visserligen koffein, men inte mer än vad man får i sig via kaffe eller läsk.

Ha en fortsatt trevlig kväll!!
Mvh Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar