söndag 24 juli 2011

Knoppen och kroppen är inte....

Alltid på samma ställe!
Efter nästan två veckors vila, bar det av till gymmet igen! Underbart, jag låg vaken tidigt på morgonen och fokuserade på mitt träningspass!! Det pirrade i min mage så där som det gjorde när man var liten och väntade på tomten! Inte konstigt att jag inte kunde sova! Detta känns som ytterligare ett bevis på hur mycket jag brinner för detta! Men i bland kan det bli lite snett, som i dag när jag skulle entra vikterna.

Det var inte det att jag hade ont eller att jag inte presterade, utan att huvudet var kvar där jag slutade. Jag hade bestämt mig innan passet att det skulle bli ett lätt pass (mätt från vad jag brukar lyfta). Men när jag fick gå ner på de lättare vikterna kändes det pissigt!!! Ingen glad Mona som åkte från gymmet idag!

MEN när jag sedan tänkte på vad jag tidigare hade bestämt (att det skulle bli ett lätt pass) så kännde jag mig rätt nöjd! Jag utförde ett pass där jag inte kände av den onda bröstmuskeln, inte skadade mig och framförallt så tvingade jag mig inte till att lyfta de tunga vikterna bara för att känna på!! Här i från kan det bara gå frammåt! Visst bakslag kommer att komma (förkylningar mm) men det är då den mentala träningen kommer in i bilden! Med rätt inställning går allt!

Här har ni dagens pass:
Knäböj
Raka marklyft
Marklyft
Utfall med viktskiva
Benpress
Benspark
Omvända chrunches

Och 10 min lätt cardio
I morgon blir det ett rygg- och bicepspass

Ha det toppen!!
Kramar från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar