tisdag 16 augusti 2011

Snart bär det iväg mot värmen!!

På lördag morgon sitter jag och min tvillingsyrra på flyget mot Turkiet! Jag har verkligen sett fram emot denna resa men känner också att jag kommer att sakna min familj otroligt mycket! Känslan av att inte kunna hålla om mina älskade är lite jobbig! Men samtidigt så har jag och syrran ganska mkt att ta igen! Jag jag tror att vi flyttade ifrån varann för ca 7 år sedan, och innan det kan man väl nästan säga att vi var som katt och råtta! Nu är hon en av mina bästa vänner, även fast vi inte hinner träffas så ofta! Många gånger tror jag att vi varit osams pga att jag sett upp så mkt till henne och känt att jag vill vara mer som henne! Men så här i efterhand så ser jag det positiva i att vi är relativt olika! Vi kan dela tankar med varandra, jag med mitt inpulsiva och energiska tankesätt och hon med sitt långsiktiga och eftertänksamma tankesätt! Jag måste säga att jag tror att vi kompletterar varann ganska bra! Men nu ska detta inte bli någon uppsats om syrran, men jag känner att det ska bli skönt att umgås med henne som "syster" igen, och vem vet, kanske kommer vi hem som katt och råtta igen ;) Ne förhoppningsvis inte!

Hotellet vi ska till har lovat att det finns gym (tror det när jag ser det) så träningen kommer att flyta på som vanligt, hoppas jag! Kosten kan det bli lite knepigare med, men jag tar i alla fall med mig några samples med proteinpulver och några proteinbars! Just för att i alla fall kunna hålla proteinbalansen kring träningen! Utöver detta så blir det nog mest slappa, bada och sola! Jag ska ladda upp inför min 6:e av 7 terminer på lärarutbildningen som drar igång mån 29/8!!!

Å va skönt och halvjobbigt att komma in i rutinerna igen! Jag tänker jobba hårt för att kunna hålla träningen uppe under studietiden, men studierna måste komma först! Men många gånger klarar jag inte att plugga utan att aktivera mig, så ekvationen brukar gå ihop bra! Ska bli kul att träffa på skolkompisarna igen!!

Idag blev det ett benpass som såg ut så här:

  • Knäböj i hacklift
  • Benpress
  • explosiva utfall med 10kg viktskiva (på en sträcka av ca 8m)
  • Raka marklyft
  • front squat 
  • och sista benövningen blev sissy squats



Sen blev det lite mage också!
  • Omvända crunches på bänk
  • "Slå på boll" Ha bollen mellan fötterna och för upp bollen till strax ovanför magen, där händerna ska möta bollen. Sedan sakta ner och upprepa
  • situps på boll cablecrossen
Några av övningarna som utfördes

Jag siktade på att lyfta vikt så jag orkade mellan 8-10 reps. Detta körde jag tre set/övning
Anledningen till att jag kör på detta vis är att jag vill märka om jag blir starkare! Jag ska alltså köra samma övningar i ca 4v nu och se om jag (förhoppningsvis) behöver lägga på vikt för att hålla mig innanför mina 8-10 reps! Orkar jag fler så höjs vikten!

Det var en blandad kompott i detta inlägg! Men så blir det ibland!

Ta hand om er!
Kram från mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar